sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Kilogrammoja

Painoindeksini on 33,73. Tarkkaa puuhaa.

Syön herneitä aamiaiseksi, pakasteherneitä. Niitä on 400 grammaa, se on varmaan liikaa? Kolme kuppia kahvia. Jos tahtoo laihtua, saako käyttää kevytmaitoa? Otan töihin evääksi banaaneja, josko en tänään sortuisi syömään mitään epäterveellistä. Jos ei mene kauppaan ruokatunnilla, ei ole niin suuria houkutuksia. Töissä mulla on onneksi jemmassa pikapuuroa.

Viikonloppuna sorruin. Muuten olin onnistunut syömään vähän ja terveellisiä asioita, mutta lauantaina kävin Hesessä syömässä ja sen jälkeen söin leffassa hirveän kasan popkornia. Popkornit ovat suuri heikkouteni, varsinkin ne mitä myydään leffateattereissa, ihanan rasvaisia. Sen lisäksi söin sunnuntaina hirveästi kaikkia herkkuja: pipareita, pullaa, köyhiä ritareita. Yäk.

Pitäisi liikkua enemmän, nyt olen jaksanut käydä vain kerran viikossa uimassa ja vesijumpassa. Tykkään pyöräillä, mutta olen äärimmäisen laiska tekemään moista talvella, vaikkei nyt edes ole ollut kylmä. Laiska mikä laiska.

Jos pitäisin mahdollisimman tarkkaa kirjaa syömisestä ja liikkumisesta, niin luulisin sen auttavan tässä keventymisessä. Haluaisin asettaa itselleni tavoitteita, mutta pelkään etten saavuta niitä. Jotta olisin BMI:n mukaan edes lievästi lihava, pitäisi BMI:n olla alle 30. Kiloissa se merkkaisi noin kymmenen kilon pudotusta. Tuntuu toivottomalta. Onneksi olen huomannut, että itsensä näännyttäminen on tavallaan aika nautinnollista. Toivottavasti oppisin vaan nauttimaan siitä vielä enemmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti