sunnuntai 15. maaliskuuta 2020

Vähän parempaa ja vähän pahempaa.

Otin käyttöön Lifesum-applikaation ja se tuntuu toimivan. Nyt aamupaino oli 94,1 kg

Olen ehkä hieman neuroottinen syömisen ja liikkumisen suhteen, mutta se on vain tosi hyvä juttu. Tällä viikolla oli vain kahdet treenit, kun Korona perui suuren osan niistä ja vissiin onkin peruttu kaikki treenit nyt pariksi viikoksi, mikä ahdistaa ihan helvetisti. Eilen onneksi ahdistuspuuskassani lähdin kävelemään mahdollisimman vauhdilla, niin että rintaan sattui, niin sai kaloreita kulutettua vähän. Tänään ajattelin siivota kuin mielipuoli(muutenkin olen), niin saa kaloreita kulutettua.

Vieläkään en kykene menemään mihinkään kinkytapahtumiin, mutta onneksi ne onkin nyt peruttu ainakin pariksi viikoksi, niin ei tarvitse asiaa miettiä. Ehkä asetan itselleni että kun painan alle 90kg, kykenen menemään? Tai sitten kun BMI-luokka vaihtuu, sen raja on 84,7kg, eli kuitenkin alle 10 kg:n päässä! Otin tavoitteeksi laihtua 0,5 kiloa viikossa, mutta tämä on mennyt nopeammin, ehkä kovan kulutuksen ja tarkan kalorien vahtimisen vuoksi. Päivän kaloriraja on noin 1700 ja joka päivä ois hyvä kuluttaa vähintään 300, siis sen peruskulutuksen lisäksi. Nyt kun ei oo ohjattua liikuntaa tän Koronan vuoksi, niin täytyy yrittää lisätä kävelyä, josko sillä sais aina tarpeeksi kaloreita kulutettua. Oon kans miettinyt että Youtube:han on täynnä kaikkia treenivideoita. Ois kans hienoa löytää jotain kannustavia podcasteja, levyjä tai biisejä mitä kuunnella.

Oon aika yksinäinen. En tapaa toista kumppania kovin usein, koska hän asuu kauempana ja toinen kumppani ei kai vaan kaipaa minua kovinkaan paljon. Haluaisin nukkua vieressä, mutta siihen ei ole mahdollisuutta. Ehkä sitten on, kun olen pienempi, kun olen parempi? Kun ansaitsen sen. Mietin jonkunnäköistä deitti-ilmoituksen laittamista, mutta olen niin oksettava, etten kuitenkaan kelpaa ihmisille. En käsitä miten nykyisetkään kumppanit kykenevät viettämään aikaa kanssani. Ehkä he viettävät siksi niin vähän aikaa kanssani, kun olen niin oksettava? Well, that explains.

Itseni vihaaminen jatkuu tehokkaasti. Mutta ainakin nyt olen huomannut, että vaikka ihoani en pysty hallitsemaan, niin kaloreita pystyn hallitsemaan. Nyt on pysyttävä vain kovana, eikä sortua mielihaluille. Olen keskustellut paljon syömishäiriöisten ihmisten kanssa ja olen kuullut heiltä että joskus kannattaa pitää buustipäivä, jotta aineenvaihdunta pysyy vauhdissa. En ole vielä joutunut pitämään tällaista ja tavallaan innolla ja kauhulla odotan sitä. Innolla sen takia että pääsen ahmimaan ja kauhulla siksi että mitä jos siinä käykin niin että osa kaloreista jääkin kehooni? Ääääh, kamalaa. Onneksi ei ole hirveästi elämää, niin ei tuu niin paljon mielihaluja. Kunhan kaupasta ei osta mitään herkkuja ja kotona ei tuu ahmimiskohtauksia(koska saatan ahmia myös tavallista ruokaa).

Ehkäpä huomenna päivitän tänne taas aamupainon, joka luultavasti on alle 94 kiloa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti